29 augusti 2009

Jag satte eld på kartorna och breven och kysste sagorna farväl.

Sömnlösa nätter som jag inte sett röken av på månader. Ögon i natten som blinkar och viskar kom med mig. Läppars kontur mot en bilruta där en kvällsstad rusar förbi. En fot på varje sida och allt är svart och vitt. Antingen eller. Beslut som måste tas och känslor som ska växa och försvinna på samma gång. Jag skakar din axel i natten och viskar hur ska jag veta, hur ska jag välja? Du skrattar tyst men jag vet inte om det är skrattet jag lyssnat till i veckor eller ett nytt som tar mig iväg. Jag vet inte lägre vad det är som får min värld att snurra så våldsamt fort. Jag äter oregelbundet och låter mina blommor dö. Min ljusa, ljuvliga matta som jag köpte för ett par veckor sedan med blomstrande sinne drar åt sig dammkorn och livlösa hårstrån. Jag tänker att jag måste ta mig in där och rensa, men jag vet inte vad jag ska rensa bort. Det är som att få efterrätten mitt under huvudrätten, och som att lägga ifrån sig allt i rädsla för att bli illamående av det. Jag kan inte längre skriva för jag vet inte vilka ord som är rätt och vilka som bara är en illusion, och jag letar tecken hela tiden, en känsla i magen som kan säga rätt eller fel. Åh, mage. Prata med mig.

10 kommentarer:

Josefin sa...

Åh, Purki. Prata med Mig. <3

Sara Louise. sa...

Du, jag har en telefonis! <3

jennifer. sa...

Mina öron, mina hjärtan.
Älskar er lite för mycket ibland. <3

ina sa...

svårt svårt med val. har också en period full av oro just nu. men kram på dig!

malin sa...

det mesta mister ofta sin glans och då vill man bara iväg på nytt,

C sa...

Från mig till dig. Tack allra raraste!

emilia sa...

när hade du tänkt uppdatera då?

Anonym sa...

men uppdatera då...

Anonym sa...

seg på att uppdatera?

j sa...

raring, du är så fin. hoppas du har finaste fredagen. och att det kommer snö till oss snart.