1 december 2010

Studier?

Asså satan, det är ju helt sinnessjukt svårt att veta vad man vill göra med sitt liv. Har varit inne på att plugga lärarprogrammet ett bra tag nu men har börjat tänka på nackdelarna med det (5,5 års långa studier för en rätt crappy lön, att man tar med sig jobbet hem på flera sätt osv) samtidigt som jag hittat så många andra roliga utbildningar också. Till exempel skulle det vara kul att läsa programmet med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor som ligger på 180 högskolepoäng (3 år, kolla in den här), mest för att det är så intressanta/roliga/nyttiga kurser så som sociologi, pedagogik, psykologi, arbetsrätt och ekonomi.
Jag vill ju så grymt mycket så väldigt gärna på både gott och ont, men att vara såhär passionerad över flera saker gör en också väldigt delad och förvirrad. Jag förundras över de som verkligen vet vad de vill sedan typ lågstadiet och sedan bara tågar på genom gymnasiet och universitetet med sikten klar. Aja, hur som helst så löser det väl sig på något sätt :)

2 kommentarer:

Liam sa...

Chilla med utbildningen om du inte vet jj, ingen idé att göra något du kanske inte vill :P fast de vet du ju redan.. kolla runt ordentligt. Och jag är också lite förundrad över folk som vet va de vill sedan lääänge tillbaka :O

jennifer. sa...

Ja, nej precis, dock vet jag att jag vill börja plugga så fort som möjligt ju och det där ser ut som det bästa hittills.. tror jag ;P
Haha, kan ju komma upp världsbra saker sen men då får man väl ta det på vägen! :)
Haha jaa, hur gööör man?!