3 juni 2011

Förhör



Jag vet inte riktigt vad man ska skriva till en bild som denna och häromdagen höll mina elever i skolan på att fylla i kompisböcker (såna som man hade när man var liten ni vet) och jag blev ruskigt sugen på att själv göra det, så nu kör vi (så får ni lära känna mig lite mer om ni så önskar). (Ps, jag har inte brottaraxlar, jag höjer bara dem för att fotografera, okej?!).

Jag heter: Jennifer Maria Jansson.
Jag bor: I ett samhälle på ca 5000 pers i Roslagens famn (11 mil norr om sthlm).
Hårfärg & ögonfärg: Brunt hår och gröna/gula/blåa ögon.
Stjärntecken: Känslosam, empatisk, drömmande (=flummig?) fisk.
Familj & husdjur: Mamma, pappa, lillesyster, katt (95% av min tid) och mamma i sthlm.
Det här gör jag helst på min fritid: Dagdrömmer, träffar kompisar, dansar, bakar, reser och springer.
Mina idoler: Oj, så många på så många olika sätt.. Mormor och andra i familjen/släkten, mina kompisar, Lykke Li, Oprah Winfrey, Adele, Winnerbäck, gamla lärare och kanske han som spelar musik vid tunnebanan?
Bästa låten: Herregud, det är ju skitsvårt.! Det finns ju hur många som helst i hela världen, i olika genrer och för olika sinnesstämningar... Men rent impulsivt och allmänt: Jag är hos dig igen - Lars Winnerbäck. (Även om jag just nu har fått en hang up på denna remix av den "smått" tjatiga Det var jag med Familjen.)
Turnummer: 3 (även om jag har en ohygglig otur i spel/lotteri..)
Människa jag skulle ta med till en öde ö: En superhjäte/ninja som kunde mata mig, underhålla mig, skydda mig och ta mig därifrån när jag tröttnat på sol och bad. Eller min syster.
Sak jag inte kan vara utan: Ändrar till saker här.. Musik, vänner, familj, pengar, mycket sömn, gröna oliver, jordnötssmör, avokado, (okay, let's say food/snacks in general..), onlinebutiker (när man bor en bit från storstan), teknik så som dator, mobil, tv och bekräftelse skulle jag tro.
Det här vill jag bli bättre på: fota, klä mig, vara social, inte nervärdera mig själv/andra så mycket, hålla ordning på mitt rum/bland mina kläder, uppskatta småsaker i vardagen och hos folk runtomkring mig och inte överanalysera/-dramatisera allt. Samt hålla liv i mina orkidéer...
Något kul jag brukade säga när jag var liten: Vid möten med nya människor; "Hej jag heter Jeffner", vid middagsbordet; "jag vill ha TOOOOOJV..!" (jag älskade (varm)korv och tjatade argt om det var dag).
Favoriträtt: Pasta i alla dess former!
Det här är jag med tre ord: tankspridd, bubblig och grubblig.
Viktigaste egenskaperna hos en vän: Lojalitet, förståelse och ärlighet.
Jag är rädd för: döden och hår (tycker det är obehagligt som fan med hårstrån, tänk er när någon annans löshår av misstag hamnade i min handväska på en fest utan min vetskap och jag stoppade ner handen i den för att ta upp något... Har nog aldrig blivit så rädd och äcklad i hela mitt liv, haha!)
Jag skrattar åt: Ray William Johnsons klipp på youtube, rå humor och folk som ramlar, inte kan hålla sig för skratt eller släpper sig (gärna flera gånger i rad när de går, springer eller skrattar), hahaha!
Någon jag vill träffa: Mormor igen och Elle. (åh, jag är så fyndig..!)
Detta gör jag om 25år: När jag är 45 år alltså.. Förhoppningsvis har jag levt ett jädrans bra liv där jag varit och bott på många platser i världen, träffat mycket folk och nu har slagit mig till ro med den jag ska bli gammal med. Fint hus/fin lägenhet, härliga barn och grymma jobb ska vi också ha såklart..

Kul att detta blev min fredagsunderhållning förresten! Jag ska ändå jobba rumpan av mig imorgon, först i spelbutiken och sedan som servitris på ett bröllop, så skakat rumpan av mig kunde jag ändå inte gjort ikväll iallafall. Tjing!