8 juni 2011

Den blomstertid nu kommer

Idag hade vi skolavslutning med särskolebarnen och imorgon är det skolavslutning för låg-, mellan- och högstadiet vilket innebär att min tid på skolan efter ett helt läsår nu är över i och med jag själv högst troligen ska börja plugga själv i höst. Tackblommor, massor av teckningar från barnen och ett himla kramades har det varit hela dagen och morgondagen kommer nog att fortsätta i samma anda. Inte var jag långt ifrån tårarna heller när vi sjöng "... sooom räääckeeer ååååret oooooooom!" och barnen fick gå på sommarlov. Att tacka nej till Uppsala Universitet både i höstas och i våras och istället jobba på skolan (mer specifikt: sve-eng språkval med 7-9:or i sex månader, spanska med 6:or under ett helt läsår, på fritids i 4 månader, två heldagar i veckan med 2:or i 4 månader och på särskolan i 2 månader) var ett av de bästa valen jag gjort! Jag har haft det fantastiskt roligt, lärt mig otroligt mycket (framför allt om andra och mig själv) och dessutom fått pengar för detta fantastiska göra. Jag kunde faktiskt inte ha varit mer nöjd! Nu ska jag ladda om inför den större skolavslutningen, lägga fram avslutningsklänningen och försöka somna tidigt så morgondagen kommer fort.




1 kommentar:

Peter Madison sa...

Hoppas du får den bästa sommaren!